Što je Off-page SEO?

27 kol, 2020
Fotografija ljudi za stolom s informatičkom opremom i natpis "Link building"

SEO optimizacija može se podijeliti na 2 dijela: On-page SEO i Off-page SEO.

On-page SEO su sve one akcije i pothvati koje poduzimamo unutar naše web stranice kako bi bila dobro optimizirana za tražilice, a Off-page SEO se odnosi na sve ono što se događa izvan naše web stranice, a što povećava autoritet web stranice na Google pretragama.

Dakle, ukoliko kompresirate veličine slika kako bi postigli bolju brzinu učitavanja web stranice, vi ste poduzeli jedan On-page SEO pothvat jer ste promijenili nešto unutar Vaše web stranice kako bi ona imala bolje performanse.

Za razliku od toga, ukoliko neka druga web stranica postavi link koji vodi na našu web stranicu, na našoj se web stranici ništa nije promijenilo, ali autoritet web stranice je porastao i to je Off-page SEO potez.

Elementi Off-page optimizacije

Kad se govori o Off-page SEO optimizaciji, najčešće se govori o backlinkovima, odnosno, kako skupiti linkove s drugih web stranica koji vode na Vašu web stranicu.

Uz to, u Off-page SEO ubrajamo i Social Media Marketing te brendiranje, no s obzirom na to da backlink taktike zauzimaju glavno mjesto u svakoj Off-page SEO optimizaciji, čitav ćemo članak posvetiti upravo tome.

Zašto su linkovi važni za Off-page SEO

U članku „Što je SEO? pokušali smo objasniti zašto je važno optimizirati web stranicu za Google. Kako bismo što jednostavnije pojasnili SEO koristili smo se slikom knjižnice, a kako bismo bolje pojasnili što je Off-page SEO, koristit ćemo tu istu sliku.

Dakle, Google je poput knjižnice koja velikom brzinom pregledava svoju bazu podataka kako bi korisniku pružila onu knjigu koja će mu najbolje odgovoriti na postavljeno pitanje. No, kako Google zna koja će web stranica dati korisniku kvalitetan odgovor?

Osim što gleda On-page SEO signale poput brzine učitavanja stranice, sadržaja i ključnih riječi, Google-u u potrazi pomažu i linkovi s drugih web stranica. Ukoliko jako puno autora citira jednu knjigu o određenoj temi, vrlo vjerojatno je ta knjiga puna dobrih i kvalitetnih informacija.

Google se služi istim principom – ukoliko puno web stranica upućuje na jednu web stranicu, ta web stranica vrlo vjerojatno ima kvalitetne informacije i Google ju smatra relevantnijom od one web stranice koja nema niti jedan backlink.

Znači li to da je dovoljno jednostavno pridružiti se nekom forumu i u komentaru zalijepiti link na svoju web stranicu? Ne! Takva praksa nije poželjna i Google takve linkove rijetko smatra relevantnima.

U nastavku donosimo neke Off-page SEO backlink faktore koji utječu na autoritet Vaše web stranice.

Broj domena koje referiraju na Vas

100 linkova s jedne stranice i 100 linkova sa 100 stranica čine ogromnu razliku! To je sasvim logično – svaka web stranica ima svoju publiku pa ukoliko 100 različitih web stranica linka na Vašu web stranicu, povećat će se svijest o Vašoj web stranici i povećat će se broj posjeta web stranicu.

Osim toga, ako 100 stranica šalje svoje posjetitelje na Vašu web stranicu, Google će shvatiti da je Vaša web stranica kvalitetna i korisna i nagradit će Vas boljim pozicioniranjem na rezultatima Google pretraga.

Ukoliko želite provjeriti koliko različitih domena linka na Vašu web stranicu, koristite besplatni Ahrefs alat za provjeru backlink-ova.

Autoritet linka

Nisu svi linkovi jednaki.

Naime, Google osim prethodno spomenutog broja domena koje referiraju na Vašu stranicu gleda i kvalitetu tih web stranica. Ponekad je moguće da će Vašu web stranicu linkati web stranica koja je apsolutni autoritet u Vašem području pa će taj link vrijediti više nego kada bi na Vas linkala neka web stranica koja je tek izrađena i gotovo da i nema autoritet na Google-u.

Dakako, to ne znači da ne trebate biti zadovoljni i s tim slabijim linkovima jer je veća vjerojatnost da ćete skupiti veći broj takvih linkova od broja jakih linkova.

Ukoliko Vas zanima koliki je autoritet web stranice koja linka na vas, poslužite se Ahrefs alatom za provjeru backlink-ova i ispod UR sekcije provjerite ocjenu kvalitete web stranice koja se označava brojkom od 1 do 100.

Follow ili no-follow linkovi

Linkovi mogu biti follow ili no-follow. Ti se atributi odnose na HTML oznaku linka, a no-follow atribut zapravo govori Google-u da ignorira taj link, odnosno, takvi linkovi ne prenose autoritet na onu stranicu na koju vode.

Takve je linkove izuzetno lako prepoznati. Ukoliko link nema nikakvu oznaku u HTML kodu, onda je on follow link, a no-follow je ako ima oznaku rel=“nofollow“. U HTML kodu to izgleda primjerice ovako:

<a href=“https://www.startas.hr/“>

<a href=“https://www.startas.hr/“ rel=“nofollow“>

Ukoliko ste odlučili aktivno početi raditi na taktikama prikupljanja backlinkova, pobrinite se da svaki backlink koji skupite ima follow oznaku. No, naravno, no-follow linkovi imaju svoju vrijednost i ne treba ih uklanjati jer će dovesti nove posjetitelje na Vašu web stranicu neovisno o njihovoj oznaci i korisni su za povećanje prometa i svijesti o brendu.

Vezni tekst linka

Vezni tekst linka (Anchor text) se odnosi na tekst koji se na web stranici pokaže umjesto teksta samog linka. Vezni tekst je izrazito važan jer čitatelju i Google-u signalizira u kojem se kontekstu taj link spominje.

Anchor tekstovi jako su korisni u pisanju bloga jer će čitatelja lakše motivirati da klikne na link koji će ga odvesti na drugi page unutar iste web lokacije ili na drugu web lokaciju koja sadrži kvalitetne informacije vezane za temu koja zanima korisnika.

Uz to, vezni tekst signalizira Google-u koja je tematika web stranice na koju se linka pa ukoliko se koristi neka ključna riječ u veznom tekstu (vidite li što smo napravili?), Google će web stranici na koju link upućuje povećati autoritet u pretragama te ključne riječi.

Relevantnost linka

Linkovi su poput glasova za Vašu web stranicu. Dakle, ako neka web stranica linka Vašu web stranicu, to služi kao glas za Vašu web stranicu. Google broji ove glasove i one web stranice s najviše glasova i one s najboljim glasovima smatra autoritetima.

No, nije svaki glas jednak. Relevantnost linka govori o tematskoj povezanosti web stranice koja postavlja link i web stranice na koju link ukazuje.

Ako se bavite prodajom namještaja, bolje je dobiti link od neke druge trgovine namještajem ili od nekog drugog proizvođača namještaja nego od web stranice koja se bavi receptima.

Google cijeni relevantnost linka i, ako druga web stranica iste tematike linka na Vašu web stranicu, Google će smatrati Vašu web stranicu izvorom kvalitetnih informacija i povećat će Vaš autoritet na pretragama.

 

Start as digitalna agencija dugi niz godina se bavi digitalnim marketingom i SEO optimizacijom web stranica. Ukoliko želite povećati autoritet svoje web stranice i optimizirati ju po svim Google standardima, kontaktirajte nas i rado ćemo Vam pomoći!

Povezani članci

Zašto su blogovi važni za SEO?

Zašto su blogovi važni za SEO?

Danas živimo u vremenu informacija. Sve što nas zanima vrlo je lako dostupno i može se pronaći jednostavnom pretragom na Google-u. Za mnoge ljude Google je praktički jedini izvor informacija i obraćaju mu se za pomoć u gotovo svakoj životnoj situaciji. Neovisno o...

Kako napraviti Google My Business profil?

Kako napraviti Google My Business profil?

Google poslovni profil nije isto što i Google My Business. Naime, Google automatski stvara poslovne Google profile onda kada dodate svoju lokaciju na Google Maps. Sve što je potrebno je ime tvrtke, lokacija i kategorija u koju tvrtka pripada, a ukoliko je to sve jasno...

Vodič za On-site SEO

Vodič za On-site SEO

Ako ste vlasnik web stranice ili tek planirate izradu web stranice, vrlo vjerojatno ste već upoznati s konceptom SEO optimizacije. Njen cilj je optimizacija onih elemenata koji će Vašu web stranicu učiniti vidljivom na pretraživačima i koja će posjetiteljima pružiti...

Ured

Vatrogasna ulica 5
32100 Vinkovci

Kontakt