Vodič za On-site SEO

28 srp, 2020
Šalica kave, laptop i naočale na drvenom stolu i dizajnirani natpis SEO u oblaku

Ako ste vlasnik web stranice ili tek planirate izradu web stranice, vrlo vjerojatno ste već upoznati s konceptom SEO optimizacije. Njen cilj je optimizacija onih elemenata koji će Vašu web stranicu učiniti vidljivom na pretraživačima i koja će posjetiteljima pružiti odgovor na njihova pitanja i zadovoljiti njihove potrošačke potrebe.

U ovom članku bavit ćemo se On-site SEO optimizacijom, odnosno, optimizacijom koja se obavlja na Vašoj web stranici s ciljem poboljšanja performansi i kvalitete web stranice i njenog sadržaja. Kako biste znali kako optimizirati web stranicu i koji se elementi kako optimiziraju, donosimo Vam vodič za On-site SEO optimizaciju.

Elementi On-site SEO optimizacije

On-site optimizacija uključuje optimizaciju sljedećih elemenata:

  • URL
  • Naslovna oznaka
  • Meta opisi
  • H tagovi (od H1 do H6)
  • Sadržaj i ključne riječi
  • Fotografije
  • Unutarnje poveznice
  • Brzina učitavanja web stranice
  • Mobile-friendliness

SEO optimizacija je dugačak proces te optimizacija ovih faktora neće odmah donijeti vidljive rezultate, ali postavit će temelje kvaliteti Vaše web stranice. U nastavku pročitajte kako ispravno optimizirati svaki od ovih faktora.

URL

URL je adresa web lokacije. Kako bi URL bio dobro optimiziran, ne bi trebao sadržavati više od 60 znakova i trebao bi sadržavati ključnu riječ.

Označeni URL u Google rezultatima pretrage

Jasna URL struktura

Dobro optimiziran URL olakšava navigaciju web stranicom posjetiteljima te im omogućuje da brzo shvate u kojoj se točno kategoriji nalaze unutar web lokacije. Osim toga, jasni i pregledni URL-ovi poboljšavaju arhitekturu web stranice i pomažu u rankiranju na pretragama određenih ključnih riječi.

Naslovna oznaka

Naslovna oznaka je naslov web page-a koji će se prikazati u rezultatima pretraživanja.

Kako bi prikazao Vašu web stranicu u rezultatima pretraživanja (SERP – Search Engine Results Page), Google prvo mora shvatiti tematiku Vaše web stranice, a taj mu posao olakšava ispravno postavljanje naslovne oznake (<title> </title>).

Označena naslovna oznaka u Google rezultatima pretrage

Naslovna oznaka s ključnom riječi

Duljina naslovne oznake ne bi trebala prelaziti 55 znakova kako ju Google ne bi skratio, a kako biste bili sigurni da će ključna riječ biti prikazana i vidljiva, koristite ju što bliže samom početku naslova.

Meta opisi

Meta opisi nemaju izravnog utjecaja na rankiranje web stranice na SERP-u, ali to ne znači da se ne treba posvetiti pažnja njihovoj optimizaciji!

Naime, Google će boldati ključnu riječ unutar meta opisa kako bi pokazao korisniku da ta web lokacija ima relevantne informacije o onoj tematici koju korisnik pretražuje, a kvalitetno napisan meta opis privući će više korisnika od onog meta opisa koji nije dobro optimiziran.

Označeni meta opis u Google rezultatima pretrage

Boldana ključna riječ u meta opisu

Kao što je to slučaj i kod naslovne oznake, Google može skratiti i meta opis ukoliko je predugačak. Zbog toga je najbolje pisati meta opise koji nisu duži od 160 znakova kako biste bili sigurni da će korisnik vidjeti cijeli tekst opisa.

H tagovi (H1-H6)

Korisnici ne vole velike i nepregledne blokove teksta koji čitanje čine izuzetno teškim.

Kako bi se čitanje web sadržaja olakšalo i kako bi se jednostavno podijelilo u manje cjeline, koristimo se H oznakama.

H tagovi su oznake naslova unutar web sadržaja koji pomažu i Google-u i posjetiteljima web stranice. Google pomoću H oznaka saznaje o čemu se radi u tekstu, a korisnicima H oznake pomažu u čitanju sadržaja jer sadržaj dijele na manje cjeline.

Struktura Heading tagova u članku

Struktura H oznaka u blogu hobicentar.hr

Najvažniji korak u optimizaciji H oznaka je uključivanje ključne riječi u H1 oznaku te korištenje H1 oznake samo jednom na svakom page-u.

U ostalim H oznakama možete koristiti povezane ključne riječi, ali pazite da tekst ostane prirodan i čitak. Ukoliko, primjerice, H2 nema ključnu riječ za koju želite konkurirati, to nije štetno. Cilj je učiniti tekst user-friendly i omogućiti posjetiteljima da lakše pronađu informacije koje ih zanimaju.

Sadržaj i ključne riječi

Neovisno radi li se o blogu ili web trgovini, sadržaj je ono zbog čega su posjetitelji došli na Vašu web stranicu. Dobro optimiziran sadržaj podrazumijeva pisanje originalnog sadržaja s relevantnim i istinitim informacijama.

Kako bi korisnici lakše došli do tog sadržaja, potrebno je napraviti analizu ključnih riječi te ih koristiti u naslovima i paragrafima. Također, važno je paziti i na gramatiku i pravopis te koristiti multimediju (fotografije, video i sl.) koji će korisnicima dati više konteksta o temi o kojoj se govori te olakšati čitanje i razumijevanje samog teksta.

Optimizacija fotografija

Fotografije su izuzetno važne posjetiteljima web stranice iz nekoliko razloga.

Prvo, razbijaju monotoniju sadržaja i čine ga lakšim za čitanje. Osim toga, daju dodatni kontekst informacijama unutar teksta i olakšavaju opisivanje kompliciranih procesa ili olakšavaju opisivanje proizvoda ili usluga.

Osim za korisnike, optimizacija fotografija je važna i za Google. Naime, Google ne vidi fotografiju, ali vidi njene HTML informacije. Zbog toga je važno dodati alt-atribute pomoću kojih će Google lakše shvatiti što fotografija predstavlja.

Alternativni tekst fotografije u HTML-u

Alternativni tekst fotografije u HTML-u

Alt-tekst fotografije treba opisivati točno ono što fotografija prikazuje, a ukoliko postoji mogućnost, treba sadržavati i ključnu riječ.

Osim alt-teksta, važno je optimizirati i naziv fotografije pa umjesto, primjerice, „Slika-01.jpg“ fotografiju preimenovati u „plavi-auto.jpg“.

Kako biste ubrzali učitavanje fotografije, a samim time i kako biste ubrzali učitavanje web stranice, kompresirajte fotografiju uz pomoć Photoshop-a ili online alata za kompresiranje fotografija poput Tinypng.

Unutarnje poveznice

Unutarnje povezivanje stranica često se zaboravlja kada se govori o On-site SEO optimizaciji, no ono je izuzetno bitno i za posjetitelje, ali i za Google.

Google redovito crawl-a (prolazi) Vašu web stranicu kako bi otkrio postoji li novi sadržaj, novi page ili promjene unutar starog sadržaja koje treba indeksirati i ubuduće prikazivati u SERP-u. Ukoliko redovito stavljate unutarnje poveznice, odnosno, poveznice koje s jednog page-a vode na drugi page unutar Vaše web stranice, Google će lakše prepoznati nove i relevantne page-ove i bolje će razumjeti kontekst sadržaja page-a.

Osim za Google, unutarnje poveznice su važne i za posjetitelje koje ćete pomoću takvih poveznica uputiti na dodatne izvore unutar web stranice i tako im omogućiti više informacija i motivirati ih da duže ostanu na Vašoj web stranici, a samim time ćete i povećati stopu konverzija.

Brzina učitavanja web stranice

Više od 50% korisnika neće čekati više od 3 sekunde na učitavanje web stranice. Kako ne biste gubili posjetitelje i potencijalne klijente, optimizacija brzine učitavanja web stranice je izuzetno važna.

Želite li testirati brzinu svoje web stranice, posjetite Google-ov PageSpeed Insights koji će analizirati brzinu web lokacije i dati ocjenu te Vam dati savjete kako ubrzati stranicu.

Mobile-friendliness

Više od 50% korisnika pretražuje internet putem tableta ili pametnog telefona, a taj broj svakim danom sve više raste.

Mobilna web stranica trgovine alatom Hobi Centar

Mobile-friendly web stranica hobicentar.hr

Kako bi omogućili da i ti posjetitelji dođu do informacija na najlakši mogući način, Google je stavio veliku važnost na optimiziranost web stranice za mobitele. Naime, Google crawl-a (prolazi) mobilnu verziju Vaše web stranice te naglasak stavlja na nju, a ako Vaša web stranica nije optimizirana za pametne telefone ili tablete, Google ju neće prikazati na vrhu SERP-a.

Želite li provjeriti je li Vaša stranica optimizirana i za mobitele, provjerite Google-ov Mobile-Friendly Test alat.

 

Start as digitalna agencija dugi niz godina se bavi SEO optimizacijom web stranica i digitalnim marketingom. Ukoliko želite povećati organski promet na svojoj web stranici i optimizirati ju po svim Google faktorima, kontaktirajte nas i rado ćemo Vam pomoći!

Povezani članci

Zašto su blogovi važni za SEO?

Zašto su blogovi važni za SEO?

Danas živimo u vremenu informacija. Sve što nas zanima vrlo je lako dostupno i može se pronaći jednostavnom pretragom na Google-u. Za mnoge ljude Google je praktički jedini izvor informacija i obraćaju mu se za pomoć u gotovo svakoj životnoj situaciji. Neovisno o...

Kako napraviti Google My Business profil?

Kako napraviti Google My Business profil?

Google poslovni profil nije isto što i Google My Business. Naime, Google automatski stvara poslovne Google profile onda kada dodate svoju lokaciju na Google Maps. Sve što je potrebno je ime tvrtke, lokacija i kategorija u koju tvrtka pripada, a ukoliko je to sve jasno...

Što je Off-page SEO?

Što je Off-page SEO?

SEO optimizacija može se podijeliti na 2 dijela: On-page SEO i Off-page SEO. On-page SEO su sve one akcije i pothvati koje poduzimamo unutar naše web stranice kako bi bila dobro optimizirana za tražilice, a Off-page SEO se odnosi na sve ono što se događa izvan naše...

Ured

Vatrogasna ulica 5
32100 Vinkovci

Kontakt