Koja je razlika između ROI i ROAS?

15 ruj, 2020
Kalkulator i papiri na stolu, izračun ROAS-a

ROAS (Return Of Ad Spend) je skraćenica koja se koristi za iskazivanje prihoda koje ste stekli oglašavanjem.

Naime, dok je ROI odličan pokazatelj prihoda u odnosu na čitave rashode u koje ulaze i svi prateći troškovi poput troškova opreme, zaposlenika i slično, ROAS je izvrsna metrika za mjerenje isplativosti oglašavanja putem, recimo, Google Ads.

Računanje ROAS-a je izuzetno jednostavno, a formula glasi:

ROAS = prihod oglasa / trošak oglašavanja * 100

Ukoliko ste, dakle, Google oglašavanjem zaradili 6000kn, a proračun Google Ads Vam je bio 2000kn, ROAS je:

ROAS = 6000kn/2000kn * 100 = 300%

Dakle, za svaku uloženu kunu na oglašavanje Google Ads zaradili biste 3 kune. Jednostavno, zar ne?

Koja je razlika između ROAS i ROI?

Pitate se koju metriku koristiti? Ne bi bilo loše koristiti obje!

Naime, one nisu jednake i ne odnose se na istu stvar. ROAS iskazuje prihode i govori koliko je oglašavanje donijelo prihoda, odnosno, isplati li se oglašavanje ili ne.

ROI, za razliku od ROAS-a, iskazuje profit poslovanja te se u njegov izračun uključuju i svi troškovi zaposlenika, opreme, računalnih programa, režija i slično.

Ukoliko želite provjeriti isplati li Vam se Google oglašavanje te donosi li prihode ili ne, računat ćete ROAS. No, ako želite vidjeti isplati li Vam se čitavo poslovanje ili ste u gubitku, onda ćete računati ROI.

 

Ako trebate pomoć ili savjet u izradi Google oglasa i u vođenju Google Ads kampanja, kontaktirajte Start as. Naše iskustvo u digitalnom marketingu i Google oglašavanju osigurat će uspjeh Vašim Google Ads kampanjama i unaprijediti Vaše internetsko poslovanje!

Povezani članci

Kako smanjiti cijenu Google oglasa?

Kako smanjiti cijenu Google oglasa?

Google oglašavanje je najpoznatiji i najučinkovitiji način digitalnog oglašavanja. Naime, pravilnim postavljanjem kampanje postići ćete to da se Vaši oglasi prikazuju onim korisnicima koji traže upravo onu uslugu koju Vi pružate. Najveća prednost Google oglašavanja je...

Što je remarketing?

Što je remarketing?

Vjerojatno smo svi već iskusili sljedeće – zainteresirali ste se za određeni proizvod, pretraživali ste Google kako biste provjerili cijene i eventualno kupili taj proizvod ukoliko naiđete na dobru ponudu. Posjetili ste nekoliko različitih internetskih trgovina, no...

Kako poboljšati kvalitetu Google oglasa?

Kako poboljšati kvalitetu Google oglasa?

Za svaki Google oglas koji izradite Google generira takozvani Quality Score, odnosno, ocjenu kvalitete oglasa. Kvaliteta oglasa iskazuje se ocjenom od 1 do 10, a na nju utječe nekoliko faktora poput: CTR Ključne riječi i tekst oglasa Kvaliteta odredišne stranice...

Ured

Vatrogasna ulica 5
32100 Vinkovci

Kontakt