Što je ROI i kako se računa?

20 kol, 2020
Ilustracija različitih grafova

U svijetu marketinga često se čuje pojam ROI. S obzirom na to da mnogi ljudi ne znaju što ROI znači i kako se računa, u narednim recima ćemo taj pojam pojasniti i naučiti Vas kako izračunati koliko ste profita generirali od svojih oglasa.

Kako se računa ROI?

ROI (Return On Investment) označava izračun profita od oglasa u odnosu na novac koji je uložen u oglašavanje.

Iako ovaj pojam zvuči profinjeno i komplicirano, u stvarnosti ga je zaista lako izračunati prateći formulu:

ROI = [(prihod – troškovi) / troškovi] x 100

Kako bi Vam bilo još jasnije, donosimo sljedeći primjer:

Pretpostavit ćemo da određeni proizvod prodajete za 1000kn, a proizvodnja tog proizvoda košta 500kn. Postavili ste Google Ads kampanju s budžetom od 500kn, a prodali ste 5 takvih proizvoda. U tom slučaju su:

  • Prihod = 5 prodanih proizvoda po cijeni od 1000kn = 5000kn
  • Trošak = 5 proizvoda proizvedenih po 500kn + 500kn za Google Ads = 3000kn

ROI = [(5000-3000) / 3000] x 100 = 66,67%

U tom slučaju Vaš je ROI = 66,67%, što znači da ćete za svaku potrošenu 1kn natrag dobiti 1,66kn, odnosno, za svaku kunu koju ste uložili imate 66 lipa prihoda.

Zašto je ROI bitan?

ROI je bitan kako biste saznali koliko ste točno zaradili oglašavanjem i je li Vam se to oglašavanje zaista isplatilo.

Osim toga, izračun ROI-a će Vam signalizirati koje kampanje generiraju više prihoda pa na taj način možete povećati proračun određene kampanje i poboljšati učinkovitost svog oglašavanja, a onima koje generiraju manje prihoda smanjiti proračun i napraviti određene izmjene na njima ukoliko je potrebno.

 

Ako trebate pomoć ili savjet u izradi Google oglasa i u vođenju Google Ads kampanja, kontaktirajte Start as. Svojim dugogodišnjim iskustvom u digitalnom marketingu i Google oglašavanju osigurat ćemo da svojim oglašavanjem postignete najbolje rezultate i tako unaprijedite svoje poslovanje!

Povezani članci

Kako smanjiti cijenu Google oglasa?

Kako smanjiti cijenu Google oglasa?

Google oglašavanje je najpoznatiji i najučinkovitiji način digitalnog oglašavanja. Naime, pravilnim postavljanjem kampanje postići ćete to da se Vaši oglasi prikazuju onim korisnicima koji traže upravo onu uslugu koju Vi pružate. Najveća prednost Google oglašavanja je...

Koja je razlika između ROI i ROAS?

Koja je razlika između ROI i ROAS?

ROAS (Return Of Ad Spend) je skraćenica koja se koristi za iskazivanje prihoda koje ste stekli oglašavanjem. Naime, dok je ROI odličan pokazatelj prihoda u odnosu na čitave rashode u koje ulaze i svi prateći troškovi poput troškova opreme, zaposlenika i slično, ROAS...

Što je remarketing?

Što je remarketing?

Vjerojatno smo svi već iskusili sljedeće – zainteresirali ste se za određeni proizvod, pretraživali ste Google kako biste provjerili cijene i eventualno kupili taj proizvod ukoliko naiđete na dobru ponudu. Posjetili ste nekoliko različitih internetskih trgovina, no...

Ured

Vatrogasna ulica 5
32100 Vinkovci

Kontakt