Za svaki Google oglas koji izradite Google generira takozvani Quality Score, odnosno, ocjenu kvalitete oglasa. Kvaliteta oglasa iskazuje se ocjenom od 1 do 10, a na nju utječe nekoliko faktora poput:
- CTR
- Ključne riječi i tekst oglasa
- Kvaliteta odredišne stranice
- Optimizacija za različite uređaje
Quality Score izravno utječe na poziciju na kojoj se Vaša reklama pojavljuje na rezultatima pretrage (SERP – Search Engine Results Page) te koliko ćete platiti za svaki klik na taj oglas. Ukoliko je oglas optimiziran po svim pravilima koje ćemo u nastavku pojasniti, Google Vas nagrađuje prikazivanjem reklame na vrhu SERP-a i nižom cijenom za svaki klik.
Ukoliko je ocjena kvalitete Vašeg oglasa 10, Google Vas nagrađuje tako da smanji cijenu za klik na oglas za čak 50%!
Kako biste prestigli konkurenciju na Google pretragama i uz to manje platili svoje oglase, u nastavku donosimo nekoliko savjeta za poboljšanje kvalitete Google Ads oglasa.
Kako optimizirati Google oglase?
CTR (Click-Through-Rate) može se prevesti kao stopa klikanja, a ta stopa je najbolji pokazatelj uspješnosti Vaših oglasa. Visok CTR je znak da su Vaši oglasi dobro optimizirani te da generiraju veliki broj klikova i konverzija.
Naravno, postizanje visokog CTR-a je zahtjevan zadatak, a podrazumijeva optimizaciju ključnih riječi, kreiranje privlačnog teksta oglasa s dobrim CTA (Call-To-Action) te dobar dizajn i relevantnost odredišne stranice oglasa.
Tekst oglasa i odabir ključnih riječi
Ključne riječi su zapravo fraze i pojmovi koje korisnici pretražuju, a za koje optimiziramo svoj sadržaj i oglase kako bi se aktivirali na relevantnim pretragama.
Prije sastavljanja teksta Google oglasa, vrlo je važan korak analiza ključnih riječi i ciljane skupine korisnika. Naime, kad korisnik upiše pojam u tražilicu, onaj pojam koji je upisao odredit će rezultate koje Google prikazuje na SERP-u. Ukoliko smo analizom ciljane skupine odredili koje fraze će biti najvjerojatnije pretraživane, oglasi će se češće prikazivati i povećat će se njihov CTR.
Za istraživanje ključnih riječi koristite online alate poput Ubersuggest-a ili Googleov Keyword Planner koji će Vam odmah prikazati i predložene licitacije za svaku ključnu riječ kako biste lakše mogli odrediti svoj proračun za oglašavanje.
Ne zaboravite dodavati i negativne ključne riječi koje će Google-u signalizirati na kojim pretragama ne želite da se Vaši oglasi aktiviraju.
Optimizacija odredišne stranice
Odredišna stranica je stranica na koju korisnik dođe nakon što klikne na Vaš oglas. S obzirom na to da sam klik na oglas skida određeni iznos novca s Vašeg proračuna, u cilju Vam mora biti da korisnik koji dođe na odredišnu stranicu i obavi kupovinu jer ćete u protivnom biti u gubitku.
Kvaliteta odredišne stranice igra veliku ulogu u tome hoće li korisnik kupiti nešto s Vaše stranice ili ne. Zbog toga Google ocjenjuje kvalitetu landing page-a i nagrađuje one oglase koji korisnika vode na preglednu i dobru stranicu punu informacija.
Za dobru optimizaciju odredišne stranice potrebno je:
- Kreirati informativan sadržaj
- Omogućiti korisniku jednostavnu navigaciju stranicom
- Dodati multimediju koji bolje prikazuju Vaš proizvod ili uslugu (slike, video itd.)
- Uključiti lako dostupan CTA (Kupi odmah i slično)
- Dodati jasne i vidljive kontakt informacije
Ukoliko oglas koji ste izradili generira veliki broj klikova, ali malo konverzija, vjerojatno je potrebno doraditi i kvalitetnije optimizirati odredišnu stranicu.
Optimiziranost oglasa za sve uređaje
Kvaliteta Vaših oglasa može varirati ovisno o uređaju pomoću kojeg korisnik pretražuje internet.
Iako je teško posebno optimizirati oglase za svaki tip uređaja i za svaki operacijski sustav uređaja (Samsung ili iPhone, Android ili iOS), možete se potruditi da Vaša web stranica ima i mobilnu verziju koja će biti jednako dobro optimizirana kao i računalna verzija.
Ako trebate pomoć ili savjet u izradi Google oglasa i u vođenju Google Ads kampanja, kontaktirajte Start as. Svojim dugogodišnjim iskustvom u digitalnom marketingu i Google oglašavanju osigurat ćemo visoki Quality Score Vašim oglasima i omogućiti Vam da unaprijedite svoje poslovanje!