Što su ključne riječi i kako ih istražiti?

16 srp, 2020
Ilustracija laptopa s natpisom Keywords na pozadini, papira i metrika u pozadini

Neovisno govorimo li o SEO optimizaciji, pisanju blogova ili o postavljanju Facebook ili Google oglasa, sigurno ćemo se susresti s pojmom ključne riječi.

Pod izrazom ključne riječi mislimo na pojam ili skup pojmova (fraze) za koje optimiziramo svoj sadržaj kako bismo bili pronađeni u pretragama tih pojmova na tražilici. Ključne riječi su poveznica između web stranice i korisnika koji traži određene informacije ili proizvode.

S obzirom na važnost ključnih riječi kada govorimo o vidljivosti web stranice ili web oglasa, izuzetno je važno znati kako ispravno istražiti ključne riječi te na koji ih način koristiti.

Vrste ključnih riječi

Ključne riječi možemo podijeliti na dvije vrste: glavne (head keywords) ili kombinirane (long-tail keywords).

Glavne ključne riječi su kratke i općenite (npr. SEO). One su često izuzetno konkurentne, imaju velik broj mjesečnih pretraživanja i pozicioniranje na takve ključne riječi je zahtjevno.

Kombinirane ključne riječi su duže i opisne (npr. Kako optimizirati web stranicu za tražilice?). One imaju manji broj mjesečnih pretraživanja, preciznije su i na njih je lakše pozicionirati jer odgovaraju na konkretan upit korisnika.

Bazirajte se na kombinirane long-tail ključne riječi kako biste lakše postigli bolje pozicije na Google-ovim stranicama rezultata!

Općenita preporuka je bazirati se na kombinirane long-tail ključne riječi kako biste lakše postigli bolje pozicije na Google-ovim stranicama rezultata.

U procesu istraživanja ključnih riječi obratite pozornost na sljedeće elemente:

  • Koliko se ključne riječi pretražuju na mjesečnoj bazi – Ako nema niti jedna mjesečna pretraga na određenu ključnu riječ, ta ključna riječ neće generirati promet
  • Konkurencija na ključnu riječ – Ukoliko ste zadovoljni s mjesečnim brojem pretraga određene riječi, provjerite i konkurenciju s kojom se natječete za top pozicije na SERP-u kako biste razvili strategiju
  • Cijena po kliku (Cost-per-Click) – CPC je važan pojam kad govorimo o Google oglasima, a označava cijenu koju ćete platiti kada korisnik dođe do oglasa pretragom na određenu ključnu riječ te taj oglas i klikne i dođe na odredišnu stranicu.
  • Kontekst ključne riječi – Ima li ključna riječ veze s kontekstom sadržaja koji pišete
  • Ciljana skupina – Analizirajte svoju ciljanu skupinu i odaberite ključne riječ u skladu s onim što će korisnici češće pretraživati kako biste osigurali vidljivost svojoj web stranici

Kako istražiti ključne riječi?

Kako bi strategija bilo koje vrste digitalnog marketinga uspjela, izuzetno je važno napraviti dobru analizu ključnih riječi za koje želimo konkurirati i koje će naša ciljana skupina korisnika vjerojatno koristiti u svojim pretragama.

Prvi korak u analizi ključnih riječi je izrada popisa temeljnih pojmova koji opisuju ono čime se Vaša web stranica ili tvrtka bavi. U ovoj fazi najvažnije je doći do 10, 15, 20 ili više glavnih pojmova iz kojih ćete naknadno razvijati i ostale pojmove i fraze za koje ćete optimizirati svoj sadržaj.

Probajte se staviti u poziciju korisnika koji želi pronaći Vašu web stranicu, uslugu ili proizvod te se zapitajte što bi ta osoba pretraživala, kakve bi pojmove upisivala i kako bi razmišljala tijekom pretraživanja interneta.

Planiranje ključnih riječi olakšat će Vam Google – jednostavno upišite jednu od glavnih ključnih riječi i Google će Vam preporučiti fraze ili dodatke toj riječi koje se najčešće pretražuju.

Osim toga, možete se koristiti Google-ovim Keyword Plannerom koji se nalazi unutar korisničkog sučelja Google Ads ili proučite neki drugi alat za istraživanje ključnih riječi poput Ubersuggest.

 

Start as digitalna agencija dugi niz godina se bavi digitalnim marketingom i SEO optimizacijom. Ukoliko želite povećati organski promet na svojoj web stranici i optimizirati ju po svim Google-ovim pravilima, kontaktirajte nas i rado ćemo Vam pomoći!

Povezani članci

Zašto su blogovi važni za SEO?

Zašto su blogovi važni za SEO?

Danas živimo u vremenu informacija. Sve što nas zanima vrlo je lako dostupno i može se pronaći jednostavnom pretragom na Google-u. Za mnoge ljude Google je praktički jedini izvor informacija i obraćaju mu se za pomoć u gotovo svakoj životnoj situaciji. Neovisno o...

Kako napraviti Google My Business profil?

Kako napraviti Google My Business profil?

Google poslovni profil nije isto što i Google My Business. Naime, Google automatski stvara poslovne Google profile onda kada dodate svoju lokaciju na Google Maps. Sve što je potrebno je ime tvrtke, lokacija i kategorija u koju tvrtka pripada, a ukoliko je to sve jasno...

Što je Off-page SEO?

Što je Off-page SEO?

SEO optimizacija može se podijeliti na 2 dijela: On-page SEO i Off-page SEO. On-page SEO su sve one akcije i pothvati koje poduzimamo unutar naše web stranice kako bi bila dobro optimizirana za tražilice, a Off-page SEO se odnosi na sve ono što se događa izvan naše...

Ured

Vatrogasna ulica 5
32100 Vinkovci

Kontakt