SEO (Search Engine Optimization) je proces optimiziranja web stranice i njenog sadržaja u svrhu povećanja organskog prometa na web stranici i poboljšanja vidljivosti web stranice na tražilicama.
Kako bismo ovo relativno komplicirano objašnjenje SEO optimizacije pojednostavili, koristit ćemo se primjerom knjižnice.
Web tražilice poput Google-a, Binga ili Yahoo-a možemo zamisliti kao digitalne knjižnice u kojima se nalazi veliki niz knjiga i informacija. Posjetitelj jedne od takvih knjižnica upisuje svoje pitanje u tražilicu, a tražilica velikom brzinom prelistava sve informacije koje posjeduje u svom indeksu.
Na temelju ključnih riječi koje je posjetitelj upisao i svojih algoritama, tražilica prikazuje najrelevantnije rezultate za koje smatra da će uspješno odgovoriti na korisnikovo pitanje.
Iako nije poznato koje točno algoritme tražilice koriste u traženju najrelevantnijih rezultata pretrage, vlasnici web stranica mogu slijediti određene smjernice kako bi optimizirali svoju web stranicu i sadržaj koji se na njoj nalazi te na taj način signalizirati Google-u (ili nekoj drugoj tražilici) da na njihovoj web stranici mogu pronaći odgovor na pitanje koje je korisnik postavio.
Kako optimizirati web stranicu?
S obzirom na činjenicu da je Google najpoznatiji i najčešće korišteni pretraživač, u kontekstu govora o optimizaciji web stranica govorit ćemo prvenstveno o njemu.
Google koristi oko 200 faktora kako bi odlučio koja će web stranica rankirati visoko na stranici rezultata pretrage, a koja će biti na drugoj, trećoj ili desetoj stranici. Google nikad nije otkrio sve faktore za rankiranje, ali otkrio je neke. Neke su, pak, SEO stručnjaci godinama istraživali i testirali te su došli do određenih zaključaka.
Neki od ranking faktora su:
- Sigurnost web stranice (HTTPS protokol)
- Brzina učitavanja stranice
- Prilagođena web stranica za mobitele
- Optimizirani sadržaj
- Unutarnja povezanost stranice linkovima
- Vanjski linkovi koji upućuju na web stranicu
- Prisutnost stvarnih i istinitih informacija o web stranici (Ime, adresa, kontakt)
Ukoliko je web stranica optimizirana prema svim Google pravilima, a sadržaj web stranice je relevantan i kvalitetan, Google će tu web stranicu nagraditi visokim rankiranjem na prvoj stranici rezultata pretrage.
No, ukoliko je Vaša web stranica na prvom mjestu za pretragu određene ključne riječi, to ne znači da će ona na svakoj lokaciji u Hrvatskoj (ili šire) biti na tom istom mjestu. Naime, Google koristi lokaciju korisnika, njegovu povijest pretraživanja te postavke pretraživača kako bi mu prikazao najbolje rezultate.
Tako će pretraga na određenu ključnu riječ ponekad generirati različite rezultate u, primjerice, Osijeku u odnosu na Zagreb.
Zbog te činjenice napominjemo da SEO trud ne treba uvijek biti usmjeren konkretno na prvo mjesto rezultata pretrage, već na povećanje organskog prometa na web stranici.
Što je organski promet?
Tražilica prikazuje dvije vrste rezultata.
Plaćeni rezultati su oni rezultati za čiju je poziciju vlasnik platio, odnosno, oni su oglasi. Za razliku od njih, organski rezultati su besplatni, odnosno, njihova pozicija na stranici s rezultatima pretrage ovisi isključivo o optimiziranosti i kvaliteti web stranice i relevantnosti sadržaja u odnosu na ključnu riječ koju je korisnik upisao u tražilicu.
Organski promet je važan iz nekoliko razloga, a najočitiji je činjenica da je besplatan.
Osim toga, ukoliko web stranica dobiva visoki postotak organskih posjeta, Google će toj web stranici dati dodatne bodove te ju češće prikazivati i smatrati ju većim autoritetom od onih koje generiraju manje organskog prometa.
Kako povećati organski promet na web stranici?
Odgovor na ovo pitanje je jednostavan, ali ne i lagan.
Kako bi Vaša web stranica dobivala veliki broj organskih posjetitelja, važno je redovito kreirati kvalitetan i relevantan sadržaj te ga optimizirati po svim Google pravilima.
Osim toga, važno je izraditi kvalitetnu analizu ključnih riječi koje bi Vam omogućile konkurentnost na rezultatima pretraga te izvršiti SEO analizu i optimizaciju čitave web stranice kako biste bili sigurni da igrate po svim pravilima koja Google nalaže.
SEO optimizacija se ponekad čini jednostavna, no ona je dugačak i kompleksan proces. Ukoliko nemate iskustva sa SEO optimizacijom, a želite svoju web stranicu učiniti kvalitetnom i relevantnom, naša je preporuka da angažirate agenciju za digitalni marketing koja će znati kako ispravno optimizirati Vašu web stranicu i učiniti ju konkurentnom na Google pretragama.
Start as digitalna agencija dugi niz godina se bavi SEO optimizacijom web stranica i digitalnim marketingom. Ukoliko želite povećati organski promet na svojoj web stranici i optimizirati ju po svim Google faktorima, kontaktirajte nas i rado ćemo Vam pomoći!