U svijetu marketinga često se čuje pojam ROI. S obzirom na to da mnogi ljudi ne znaju što ROI znači i kako se računa, u narednim recima ćemo taj pojam pojasniti i naučiti Vas kako izračunati koliko ste profita generirali od svojih oglasa.
Kako se računa ROI?
ROI (Return On Investment) označava izračun profita od oglasa u odnosu na novac koji je uložen u oglašavanje.
Iako ovaj pojam zvuči profinjeno i komplicirano, u stvarnosti ga je zaista lako izračunati prateći formulu:
ROI = [(prihod – troškovi) / troškovi] x 100
Kako bi Vam bilo još jasnije, donosimo sljedeći primjer:
Pretpostavit ćemo da određeni proizvod prodajete za 1000kn, a proizvodnja tog proizvoda košta 500kn. Postavili ste Google Ads kampanju s budžetom od 500kn, a prodali ste 5 takvih proizvoda. U tom slučaju su:
- Prihod = 5 prodanih proizvoda po cijeni od 1000kn = 5000kn
- Trošak = 5 proizvoda proizvedenih po 500kn + 500kn za Google Ads = 3000kn
ROI = [(5000-3000) / 3000] x 100 = 66,67%
U tom slučaju Vaš je ROI = 66,67%, što znači da ćete za svaku potrošenu 1kn natrag dobiti 1,66kn, odnosno, za svaku kunu koju ste uložili imate 66 lipa prihoda.
Zašto je ROI bitan?
ROI je bitan kako biste saznali koliko ste točno zaradili oglašavanjem i je li Vam se to oglašavanje zaista isplatilo.
Osim toga, izračun ROI-a će Vam signalizirati koje kampanje generiraju više prihoda pa na taj način možete povećati proračun određene kampanje i poboljšati učinkovitost svog oglašavanja, a onima koje generiraju manje prihoda smanjiti proračun i napraviti određene izmjene na njima ukoliko je potrebno.
Ako trebate pomoć ili savjet u izradi Google oglasa i u vođenju Google Ads kampanja, kontaktirajte Start as. Svojim dugogodišnjim iskustvom u digitalnom marketingu i Google oglašavanju osigurat ćemo da svojim oglašavanjem postignete najbolje rezultate i tako unaprijedite svoje poslovanje!